Jag ska måla heeela världen lilla mamma...!

Känns som det i alla fall.. Jag målar och målar men takbrädorna tar aldrig slut känns det som.
Idag har jag målat i alla fall i 3 timmar, ne 4. Tänkte fortsätta imorgon så det blir klart någon gång.
När jag satt igång och målat nån bräda så fick jag syn på en liten fågel som flög upp bakom brädorna mot fönstret men föll ner bakom brädorna igen. Det ligger redan fjädrar där uppe från en fågel som våran kära lilla skogskatt har käkat upp så nu tänkte jag att jag inte skulle låta det hända den här gången.
Jag fick lätt plocka upp den, gick ut och satte ner den så den skulle få flyga iväg. Men den bara satt där.. Så jag tog med den in och skulle titta till så den inte var skadad eftersom den inte flög iväg. Väl inne, tror du inte att den började flyga då?
Så jag stängde in den i köket och öppnade fönstrena så den kunde flyga ut, och så gick jag upp för att måla igen. Ja.. När jag målat i en timme till så gick jag in för att dricka lite, tror du inte att den satt kvar inne i köket?
Jag fick lov att jaga ut den och när den väl kom ut så kvittra den så glatt, sånt är så mysigt. =)

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag antar jag.. Bara det vanliga plocket här hemma.
Sovdags snart kanske?


 Dagens gäst
 Theo är gärna med när matte lagar mat

Kommentarer
Postat av: Diana

hehehe! Ännu ett djur i erat hus...en talgoxe! Ni får nog snart flytta till en lada ;-) Kram på dig

2007-10-15 @ 12:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0