Sjukhuset hela dagen igår..

Vilken underbar lördag jag hade.. INTE!
Vaknade vid 8 och hade lite mer ont än i fredags kväll, så jag ringde sjukvårdupplysningen. De tyckte att jag skulle åka in till jourmottagningen på lasarettet.
Så det var bara att klä på sig och hoppa in i bilen..
Där fick jag stödkrage och puls- och blodtrycksmätare. Sen kom alla prover med reflexer osv.
Vid 11.30 var jag inne på rönten och de gjorde en skiktröntken av min skalle och kollade nacken.
Sen var Offe tvungen att åka til jobbet. =(
Jag somnade där på akuten.. Och efter 1½ timme kom läkaren in och sa att allting såg fint ut med skallen och nacken.
Men, eftersom jag inte minns själva vurpan med mopden och mådde illa så fort jag la mig ner så ville hon ha mig kvar över natten.. Neeeeeej
Jag ville bara hem till min trygghet och sova.
Så efter en stund tog de upp mig på avdelning 4. Där fick jag eget rum och sen var det dags för en omgång undersökning.. Och så kom en sköterska in och talade om att jag skulle vara fastande och fick inte titta på tv.. Jippie.. Vad gör man då?
Så hon skulle sätta kanyl på mig så jag skulle få dropp.. Och letandet började.. Hon letade och letade efter ett bra blodkärl att sticka mig i. Tillslut testade hon med ett, men det blev fel. Så hon ringde efter narkos.
Det kom en trevlig narkosläkare som också letade och letade innan han träffade rätt och fick in kanylen. Jag fick dropp..
Sen ringde jag min sambo pratade av mig, och sedan min syster..
Sen tvärslocknade jag.. Och sen kom den, migränen.. Typiskt.
Och högerhanden, där kanylen satt, började göra så jäkla ont.. Fingrarna blev iskalla och det gjorde ont upp i armen..
Jaha, efter lite om och men så fick jag dom att förstå att det var något fel. Då hade mitt kärl spruckigt..
Så de fick ringa upp narkos igen. Och det visade sig att jag hade fått fel dropp.. Jag hade så små blodkärl så det här droppen gjorde så att det sprängdes..
 Sen kom en underläkare in och frågade mig en massa frågor, och efter det sa han, "men då kanske du vill åka hem?"
Vilka underbara ord!!
21.15 hämtade svärmor mig.
Jag fick åka hem eftersom jag så fort blivit friskare, + att de hade fullt på avdelningen + att jag bodde så pass nära sjukhuset och hade en sambo som kunde ta hand om mig.
Men jag fick strikta order om att åka tillbaka om min migrän höll i sig för länge eller om jag började känna mig yr eller se dubbelt.

Så nu är jag hemma... Tänkte gå och lägga mig igen. Var tvungen att gå upp och äta frukost och ta en välbehövlig dusch.

Kommentarer
Postat av: Syster

Hur mår du idag? Tog det länge innan din migrän gick över? Känner du dig fortfarande illamående när du lägger dig? Jag tänker på dig vännen. Kram

2008-07-13 @ 10:36:16
Postat av: Christina (med familj)

Fortsätt att krya på dig!

2008-07-13 @ 16:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0