Lördag 27/9

Grattis brorsan på din födelsedag!


Idag jobbade jag från 5-17..
Jag fick börja med ett stort ansvar att köra truck ute i butiken med alla varor som skulle plockas upp.
Sen fick jag ansvar för uppplockningen på barnens, badrum och kök.
Där fick jag passa på att för en gångs skull vara boss över våran varuhuschef! ;-)
Det visade sig att jag gjorde bra ifrån mig för jag klarade deadlinen! =)
Riktigt häftigt att jag som är så ny får så pass mycket ansvar!

Sen klockan 10 när allting var som stressigast, när allting ska in på kajen så att butiken ser snygg ut, så hände det som inte fick hända.. Jag snubblar på en pall och ner i golvet far jag i en stor smäll och slår i vänster knä i en kant så att det blir ett jack. Blodet sprutade och jag fick söka hjälp hos min chef.
Och här märkte jag vilket oroligt bra jobb man hamnat på, jouren på jobbet blev informerade, de kom direkt och hämtade mig och jag fick såret rengjort och omlindat. Sen la de mig i en soffa, jag fick vatten, tidningar att läsa och filtar.
Där fick jag vila 1 timme innan jag gick på lunch. Sen vidare ut på VU (varuutlämningen). Där var jag från 12-17.
Det borde jag inte ha varit med tanke på mitt knä.. Men jag ville inte lämna dom i sticket, för det var otroligt mycket att göra, vi sprang fram och tillbaka 5 st under hela tiden.

Nu sitter jag nedsjunken i soffan, tagit en citodon (lite starkare smärtstillande) och vill inte göra någonting..
Är sjukskriven nu tills vi vet hur mitt knä läker, jag tror dock att det går fort bara jag få vila..

Ska jag alltid ha sån här tur?
Jag hoppas ni håller er friska och krya i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken otur! Stackar dig, men vi hoppas att ditt knä läker fort så att du snart kan vara i farten igen. Krya på dig!!

2008-09-28 @ 08:11:46
Postat av: Sandra

Tack så mycket! Jag är nog snart ordentligt på benen igen. =)

2008-09-28 @ 11:15:38
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0