Vilken dag

7.45 vaknade jag, pigg och utvilad!? Har inte vaknat utvilad på ja, jag vet inte hur länge. Inte så tidigt heller för den delen..
Kan det bero på maskinen vi köpte igår?
Orkar inte gå in närmare på hela den historien för då blir detta inlägg alldeles för långt, men vi har i alla fall köpt oss en såkallad städmaskin. Den är helt otrolig.
Den har en massa funktioner, bla luftrenare (och luft-avfuktare och -fuktare), aromaterapi, dammsugare, "mattpiska", fläckborttagning, fönsterputs m.m.
I alla fall så har vi rensat luften här inne ordentligt och igår gjorde vi rent i sängarna med den. Där kommer vi till det, har man en bra städmaskin så kanske man kan få sova gott om nätterna?

I alla fall så gick jag upp och sedan iväg på en långpromenad på ca 5 km.
Sen hopp in i duschen och vidare in till stan där vi besiktiga Forden. Den gick inte igenom, tyvärr, men det hade vi inte väntat oss. Vi ville bara veta felen, och dom felen som fanns var inte alls farliga. Efter att ha stått i snart 5 år i ett garage så var den i fint skick. Det som det kom anmärkning på var bla ett trasigt bromsljus, felaktig nummerplåt, inga reflexer bak, som sagt, ganska lätt åtgärdat.



Sen hem och fixa mat och efter lite plock här hemma så var det bara att ta sig upp på bygget. Där kapade jag upp ved av en massa spill som jag gått och irriterat mig på.
Sen har kvällen varit lugn.

Hur har din dag varit?
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Christina

Ganska trevlig dag faktiskt. Först pratade jag med din mamma en stund på morgonen och sedan åkte Karin, Werner, hunden och jag till mamma Ruth i Enköping. Karin klippte henne medan jag matade Werner. Sedan till Västerås och åt en sen lunch. Kvällen var lugn, promenad med hunden, men inte riktigt så långt som du, han är ju bara 6 månader. Idag ska jag börja plocka ner julen, det tar lite tid för det finns inte bara EN tomte.

2009-01-14 @ 06:56:17
Postat av: Sandra

Låter som ni haft en trevlig dag! Kul att få höra lite om andra med. =)

Kram /Sandra

2009-01-14 @ 10:36:29
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: lina

min dag har vart bra, låter som din va helt okej också :) Nu ser jag framemot lördag! :) kramar

2009-01-14 @ 11:49:30
Postat av: Syster

Ja, du vet ju hur min dag har varit ;-)

Jag försökte ringa tillbaka när sonen hade somnat, men inget svar. Det var trevligt att få höra rösten på dig. Ta hand om dig älskade vän. Kramar i massor

2009-01-14 @ 13:33:40
Postat av: Sandra

Lina: Oj ja, jag ser också fram emot lördag, riktigt mycket!



Syster: Jag mådde inte riktigt bra så jag gick jag la mig. Då är det bäst att stänga av telefonen.

Antar att Elias blev glad när han fick se mamma? =)



Kramar

2009-01-14 @ 18:10:57
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0