Gekås Ullared

Idag är jag något mör..

Igår vaknade jag vid 5 och gjorde mig iordning för dagsens äventyr.
Bra precis kl 6 lämnade jag och Maria gården här hemma och vi åkte mot Örebro för att hämta upp Marika.
Sen vidare, låångt ner i landet. Mot Ullared!
Tiden i bilen gick faktiskt fort, vi pratade om allt och ingenting, åt god matsäck som vi hade med oss, sjöng allsång m.m. =)
Strax innan 11 var vi framme och där fick vi ställa oss i världens kö, bara för att få komma in! Det var helt otroligt.

Men oj vilken rolig butik det var! Vad med grejer dom hade! Vi valde dock helt fel dag att åka på, inte tänkte jag på när vi bestämde dag att det var höstlov.. Det var folk överallt.. Även om man själv försökte stå still så rörde sig allting, som i en myrstack. Vi hann nog inte med hälften av affären och ändå var vi där i 5 timmar. Jag fick med mig endel i vagnen, mycket bra grejer som jag faktiskt letat efter! Slutnotan hamnade på 2023:- och det är jag mycket nöjd med med tanke på vad mycket grejer jag fick med mig.
Jag handlade bland annat: kuddar till soffan, fransgardiner, en lurvig och mysig badrumsmatta, två stora lyktor, en kristallkrona till hallen m.m...

På hemvägen stannade vi några fler ggr än på ditvägen, men det gick ändå rätt bra med bilfärden. Alla var trötta, nöjda och glada med dagen! Jag ångrar ingenting och tyckte det var jätteroligt att få ha med mina tjejer! Även om jag nu inte kommer åka tillbaka dit på ett tag.
Vi åkte sammanlagt lite drygt 70 mil igår.

Tack mina vänner för en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Christina

Roligt att din dag i Ullared blev lyckad. Ingen ledsen liten dam? =) Kram

2009-10-31 @ 14:31:04
Postat av: Syster

Det låter som att ni hade en toppen dag. Jag ska också försöka att ta mig till Ullared någon gång i mitt liv......men jag tror att du är bra mycket duktigare är mig på att shoppa ;-)



Hur länge har du fått schema är så länge? Kram

2009-10-31 @ 16:49:31
Postat av: Sandra

Christina: Nej, ingen ledsen dam. ;) Men många ledsna barn. Jag förstår inte hur man kan ta med småbarn till ett sånt där ställe.



Syster: Säg till så gör vi sällskap =)

2009-10-31 @ 21:41:17
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0