32 veckor gången

Utdrag ur veckobrevet:
Hej, Sandra!
Gravid: 32 veckor

Nu är du 32 veckor gången (eller gravid i 33:e veckan, om du föredrar att räkna så). Inte undra på att du känner dig jättestor — det är trångt därinne nu! Det ökade trycket på din blåsa kan göra att du måste stiga upp och gå på toaletten flera gånger på natten, vilket kan vara tröttande. Förmodligen ökar du nu i vikt med ungefär ett halvt kilo i veckan och hälften av det är bebisen, som under de kommande sju veckorna kommer att lägga på sig en tredjedel till hälften av sin födelsevikt. Eftersom bebisen nu lägger på sig fett börjar huden fyllas ut och bli slät och fin.

Weei. Jag ska bli ännu större och tyngre. ;)
Jag tycker att det räcker nu...
Men det känns verkligen att bebisen är större nu. Man känner rörelserna på ett helt annat sätt. Kristoffer låg med handen på magen innan vi klev upp ur sängen och Liten tumlade omkring där inne, helt plötsligt utbrast han "oj j-vlar!" Han blir imponerad av sin bebis. ;)

Jag sover oroligt och obekvämt om nätterna, men på förmiddagen mellan klockan 8-11 sover jag som en klubbad säl.


Idag skulle Lina ha kommit hit och hälsat på, men hon fick beordrad arbetstid och kan därför inte komma. =( Tråkigt! Jag hade verkligen sett fram emot att få besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0