Hohoooo

Edvin har börjat med ett nytt ljud, han formar munnen som ett O och sen låter det som han säger "hohoooo".
Det låter verkligen helt underbart. Min lilla solstråle.


Kristoffer är med sitt skiftlag i Örebro och äter chinabuffé och går på bio.
Bion är jag inte så avis på, jag tittar hellre på film hemma. Men buffén, åh vad det vore gott...



Jag hittade en jättesöt visa idag som jag blev helt såld på, Det första andetaget av Linn Maria Wågberg.
Här är en bit av den:

Morgonen var tidig Dagen ännu trött
Dimmorna la slöjor över fält och äng
Träden brann och skiftade I gult och rött
Smektes av ett stilla, nästan ljudlöst regn

Och då tog Du Det första andetaget
Och det fyllde Dig med liv
Och jag såg I det rena anletsdraget
Där fanns löfte om en ny och hoppfull tid

Kanske trodde nån att det var en vanlig dag
Men för mig så hade just ett under skett
Livet skulle aldrig bli sig likt, och jag
Höll ett barn, det vackraste jag nånsin sett


Kommentarer
Postat av: Syster/moster

Vilka vackra ord i texten!

Förstår du inte att han försöker låta som tomten: Hoo hooo hoo! ;-)

2011-12-15 @ 22:04:41
Postat av: Anonym

Men Sandra, du vet väl att barn härmar efter det de hör?! Så frågan är ju bara vem av hans föräldrar som inspirerat honom :)

2011-12-15 @ 22:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0